Gyakorold a boldogságot!

  • 2018-05-15

Mindannyian boldogságra vágyunk. Mégis sokszor nehéz a hétköznapokban észrevenni a jót, az örömöt. De vajon miért?

A mindennapi életben az agyunk 10%-os tudatos részével működünk, vagyis erről tudunk, de valójában a nem tudatos 90% is dolgozik és működtet, ám ezt nem, vagy csak kevéssé ismerjük. Ennek állandó hatása van ránk, ugyanis itt tároljuk a régi beidegződéseket, összes eddigi mintánkat, és hitrendszereket, amit a világról megtanultunk. A jelen életünkben ezek vannak ránk hatással, ezek a mindennapi életünk mozgatórugói és ezek okozzák az elakadásokat, betegségeket, és azt, hogy nem vagyunk boldogok.

A ThetaHealing során alkalmazott Theta az az állapotban hozzáférünk a nem-tudatos 90%-hoz, vagyis a tudatalatti tartalmához.

Érdemes tehát a dolgok mélyére nézni és megismerni a tudatalattit. Ismerd meg, hogy mi az, ami a boldogságot gátolja, megakadályozza benned. Sokszor a felmenők, a család átvett terheit cipeljük és generációs, történelmi szinten is létezik az élet szenvedés, én nem lehetek boldog program.

Nagy hatással volt rám Sonja Lyubomirski boldogságkutató könyve, aki a mindennapokban jól alkalmazható boldogság gyakorlatokat írt le. Tanácsait a saját és tanácsadói tapasztalataimmal egészítettem ki.

 

1. Légy hálás!

Kifejezheted a háládat másoknak, akár olyan embernek is, aki még sosem találkoztál. Kifejezheted magad számára is. Erre napközben is van lehetőség, és este, amikor elcsendesülsz, és végiggondolod a napod. Nekem van egy üvegem, egy hálaüvegem, ebbe gyűjtöm minden nap azt az egy-két-három dolgot, amiért aznap hálás vagyok.

 

2. Írj naplót és teremts!

Írj optimista, pozitív, Arra vágyom valójában… kezdetű mondatokat. Ez maga a teremtés az írás és a gondolat által. Jelen idejű, egyszerű szerkezetű, állító mondatban fogalmazod meg azt, amit valójában szeretnél, amit akarsz, amire vágysz. A tudatos teremtés technikáját a Teremtő workshop keretében tudod elsajátítani. (https://www.facebook.com/events/590933424618064/)

 

3. Kerüld a problémákon való rágódást!

Minél tovább rágódsz, annál tovább vagy benne a negatív energiába, amitől pont szabadulni akarsz. Ilyenkor vezesd a figyelmed a testedre, és figyeld meg, hogy hol és milyen testérzetek jelennek meg benned. Ha bátor vagy, maradj ezzel kicsit, végy mély levegőket és figyeld, ahogy csökken az energiája. Másik jól működő technika, hogy tedd fel magadnak ezt a kérdést: Mit akar ez a probléma nekem tanítani? Hogyan szolgál ez engem? Ha egy barátod kérne tanácsot tőled ebben a helyzetben, neki mit javasolnál?

 

4. Kerüld, hogy másokkal összehasonlítsd magad!

Mikor hiszed el, hogy különleges, értékes és egyedi vagy?  Mire jó neked, hogy másokkal szemben lehúzod és bántod magad? A negatív önértékelés, az önszeretet hiánya fájdalmas gyerekkori megtapasztalásokban gyökerezik, amik sikeresen feloldhatók. Képes vagy elengedni a szorongató múltat és helyette új, szeretetteljes érzéseket, mintákat megtapasztalni a valódi, boldog önmagadról.

 

5. Minden nap tégy valami jót!

Ha másokkal jót teszel, magaddal is jót teszel. A szeretet energiáját indítod el, ami az energia természetéből fakadóan visszajut hozzád és így megy az áramlás. Mindennek motivációja az önzetlen szeretet, az adás képességének megtapasztalása. Tipp. Miközben másoknak jót teszel, figyeld meg, hogy te mennyire tudod elfogadni a szeretetet, segítséget másoktól.

 

6. Ápold a kapcsolataidat!

Válassz ki egy embert, aki az elmúlt időszakban elhanyagoltál, vagy konfliktusod volt vele. Közelíts felé, szánj rá figyelmet, energiát és ápold, örülj.  Tipp. Lehet, hogy itt az ideje végiggondolnod az emberi kapcsolataidat. Az ember alapvető szükséglete a kapcsolódás, a társas lét. Akinek az őszinte baráti, családi, intim kapcsolódásban hiányai, problémái vannak, érdemes minél gyorsabban kibogozni és helyére rakni az összekuszálódott szálakat.

 

7. Dolgozz ki problémamegoldó stratégiákat!

Dolgozz ki új stratégiákat, új megküzdési módokat olyan helyzetekre, amikor problémával, nehézséggel találod szemben magad. Gondold végig, mennyire volt hatásos, amit eddig alkalmaztál és mit változtatnál? Nézz körbe a környezetedben, ki az, akiről példát vennél problémamegoldásban. Mi az, amit ő másképp csinál?

 

8. Gyakorold a megbocsájtást!

Az írásterápia hatásos megoldás lehet, ha szeretnél megbocsájtani. Írj levelet, ne gondolkozz a megfogalmazáson, engedd, hogy automatikusan kiírd magadból a dühöt, a neheztelést.

 

9. Csináld többet azt, amit szeretsz!

Foglalkozz minél többet olyan tevékenységgel, ami örömet okoz. Ez lehet a munkád, lehet otthoni elfoglaltság és akár egy régi vagy új hobbi. Kösd le a figyelmed, és juttasd magad minél többször flowba.

 

10. Vedd észre az élet apró örömeit!

Vedd észre és értékeld az élet apró csodáit, ajándékait, meglepetéseit. Készíts róluk fotót, rajzold le vagy jegyezd fel, hogy bármikor újra fel tudd idézni. Év végén akár albumot is készíthetsz belőle.

 

11. Tűzz ki célokat!

Válassz ki egy vagy két célt (lehet rövid, közép vagy hosszú távú cél), ami mellett elkötelezett vagy. Kezd el lépésről lépésre megvalósítani, tedd bele magad, tedd bele az energiád. Lehet, hogy épp egy gyerekkori álmodat fogod megvalósítani?

 

12. Törődj a testeddel, a fizikai jólléteddel!

Hallgasd meg, hogy mit üzen a tested. Kezdj el rendszeresen mozogni, meditálni. Tipp. Napi 30 perc mozgás vagy intenzív séta és napi 10 perc meditáció csodákat tesz. Ha nehéz egyedül elkezdeni, szerezz motivációt, fogj össze másokkal vagy csatlakozz egy csoporthoz. Indítottam a hozzám fordulók számára egy zárt csoportot, a Heavenup Happiness-t, ahol a boldogságra hangolódunk, motivációt adok a mozgáshoz, meditációhoz, a mindennapi önmunkához.

 

Lehet, hogy egyik vagy másik gyakorlat jobban megszólított. Kezdj el azzal foglalkozni, kezdd el azt gyakorolni. Biztos vagyok benne, hogy pár nap alatt érezni fogod a változást. Ha szeretnél többet tudni az egyéni tanácsadásról, a ThetaHealingről és arról, hogy hogyan lehetsz boldogabb, gyere, és próbáld ki! Keress bátran!

Foglalj időpontot most!